Nye indlæg

Efterår 2012 nyheder

11-09-2012 12:47

Kære menighed og venner

Jeg vil gerne have lov til at opdatere jer om det som løber af stablen hen over efteråret udover det sædvanlige så som gudstjenester, netværksgrupper, bøn osv.

Til at begynde med, så er Alpha kommet godt i gang. På torsdag bliver det anden gang at vi mødes. Kender du nogen som har brug for at komme med, så kan de stadigvæk nå det. Kontakt mig blot.

Den 23. september har vi høstgudstjeneste i kirken. Det er en gudstjeneste med teamet ”Bekymringer – Nej tak”. Teamet som arrangere denne gudstjeneste sørger for at vi sidder ved borde og får kaffe og andet godt. De lægger også op til at man tager sin ”høst” med så at den kan sælges på auktion. Overskuddet går til Børnekirkens fadderbørn i Kenya. Der vil også være meget andet godt på programmet denne søndag. Inviter gerne kirkefremmede, venner og familie med.

Lørdag den 6. oktober trækker vi i arbejdstøjet. Kirken skal vedligeholdes. Der er en del forfaldende arbejde så som malning af vinduer, rengøring og andet der skal gøres. Det er vigtigt for dagens succes at så mange som muligt kommer og er med. Både mænd og kvinder behøves er velkomne. Vi begynder klokken 09.00. Der vil være løbende kaffe, kirken byder på frokost og derefter slutter vi.

Lørdag den 13. oktober har vi besøg af Kent Jakobsen som er forstander på Mariager Højskole. Vi afholder en temalørdag som begynder klokken 09.30 og varer til ca. 15.00. Kent kommer til at undervise os i temaet ”frivillighed, teamsamarbejde og konflikthåndtering i nutidens kirke”. Et meget spændende og relevant emne. Temalørdagen henvender sig til alle som arbejder frivilligt i en kirke, uanset om man er med som arbejdsdreng, sjakbajs, eller værkfører. Vi er alle en del af kirken og Jesus udvalgte bevidst 12 til hans team. Dette team var ikke problem frit. Det er det heller ikke at være aktiv frivillig i en kirke i dag. Så reserver dagen. Det bliver utroligt spændende. Prisen for kaffe, mad og undervisning bliver 50 kroner per person. Kent prædiker også til gudstjenesten om søndagen.

Lørdag den 27. oktober står i lovsangens tegn. Hanne Vinsten med team kommer og besøger vores kirke. Klokken 15.00 til 17.00 er der lovsangsworkshop. Klokken 17.00 til 18.00 er der pizzabuffet og klokken 18.00 til 19.30 er der lovsangsaften. Programmet er lavet på denne måde så at det er let for børnefamilier at deltage i arrangementet. Der serveres mad, der er film for børnene og det slutter rimligt tidligt. Vores håb er at så mange kommer og deltager i denne lovsangsdag. Det koster lidt at være med. Prisen kan i se på invitationen når den kommer ud. Om søndagen har vi lovsangsgudstjeneste hvor Hanne Vinsten og band leder.

Onsdag den 31. oktober klokken 19.00 er der medlemsmøde i kirken. Her skal vi blandt andet tale lidt om hvordan det står til i menigheden, fremtidsvisioner og kirkens økonomi. Alle er hjerteligt velkomne. Dog skal man være medlem for at kunne stemme. Vil du gerne være medlem af kirken kan du kontakte mig for at få en samtale omkring det.

Lørdag den 17. november har vi fællestema lørdag med de andre frikirker i Rønne. Ole Skjerbæk Madsen kommer og taler om temaet Christfulness - Om at blive et helt menneske (gennem en kristen trospraksis / med redskaber fra klassisk vestlig spiritualitet) . Teamlørdagen bliver hos os i Pinsekirken. Flere detaljer om dette arrangement følger senere.

Julens arrangementer osv. Kommer jeg tilbage til i en senere mail.

Jeg håber at I vil benytte anledningen til at deltage i alle disse arrangementer som vi har planlagt.

Som en fodnote kan jeg lige nævne at jeg planlægger en tur til Tanzania den 14. til 25. februar 2013 og hvis du har lyst til at komme med kan du kontakte mig for at høre nærmere.

Vi ses på søndag.

Ruben